• 005
  • 003
  • 001
  • 006
  • 002

Hudební výchova

hudebni vychovaVlastnosti smyslových pomůcek jsou přitažlivé, jsou schopny stimulovat dítě k činnosti a mají v sobě zabudovanou kontrolu chyb.

Učitel dítě stimuluje k činnosti, ale ponechává mu prostor pro svobodný rozvoj.

Cvičením se dítě učí párovat smyslové vjemy, např. dva tóny stejné - další odlišný, pojmenovává rozdíly smyslových vjemů, např. vysoký a hluboký tón, učí se terminologii, zjemňování rozdílů smyslových vjemů, řazení tónů od nejhlubšího k nejvyššímu.

Procvičování sluchu začíná cvičením ticha na elipse. Rozlišujeme čtyři kategorie zvuků: ticho, lidská řeč, hluk a hudební tóny.

Cvičení se provádí
  • cvičením ticha a koncentrací
  • jazykovým cvičením
  • cvičením se zvukovými válečky
  • sluchové aktivity se zvonky

Cvičení rytmu

  • jakmile děti zvládnou chůzi po elipse, mohou pokračovat ve výuce rytmického pohybu. Podobně jako u smyslových cvičení se nejdříve seznámí s extrémně, pomalou chůzí a během. 
  • za pomoci rytmických říkanek a písniček provádí pomalá cvičení a rychlou chůzi
  • děti někdy poslouchají hudbu, pohodlně sedí a pozorují přitom ostatní, jak tančí nebo pochodují… Nakonec mnoho dětí udává rytmus rukama… a když se v nich probudí dychtivý zájem o hádání rytmu, hledají různé předměty – hůlky, tamburíny, kastaněty atd. a cvičení je dovedeno k dokonalosti
  • stačí nechat dítě cvičení vyslechnout a ono ho pak přesně opakuje

 

clanky-00
podpora-00

Adresa

  • Čelakovského 1017/14
    Chomutov 430 01

Kontakt

  • 608 081 838
  • 606 865 111
  • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provoz mateřské školy

Září - Červen 6:30 - 16: 30
Červenec - Srpen Letní provoz

Facebook

Facebook logo