
Hudební výchova

Učitel dítě stimuluje k činnosti, ale ponechává mu prostor pro svobodný rozvoj.
Cvičením se dítě učí párovat smyslové vjemy, např. dva tóny stejné - další odlišný, pojmenovává rozdíly smyslových vjemů, např. vysoký a hluboký tón, učí se terminologii, zjemňování rozdílů smyslových vjemů, řazení tónů od nejhlubšího k nejvyššímu.
Procvičování sluchu začíná cvičením ticha na elipse. Rozlišujeme čtyři kategorie zvuků: ticho, lidská řeč, hluk a hudební tóny.
Cvičení se provádí
Procvičování sluchu začíná cvičením ticha na elipse. Rozlišujeme čtyři kategorie zvuků: ticho, lidská řeč, hluk a hudební tóny.
Cvičení se provádí
- cvičením ticha a koncentrací
- jazykovým cvičením
- cvičením se zvukovými válečky
- sluchové aktivity se zvonky
Cvičení rytmu
- jakmile děti zvládnou chůzi po elipse, mohou pokračovat ve výuce rytmického pohybu. Podobně jako u smyslových cvičení se nejdříve seznámí s extrémně, pomalou chůzí a během.
- za pomoci rytmických říkanek a písniček provádí pomalá cvičení a rychlou chůzi
- děti někdy poslouchají hudbu, pohodlně sedí a pozorují přitom ostatní, jak tančí nebo pochodují… Nakonec mnoho dětí udává rytmus rukama… a když se v nich probudí dychtivý zájem o hádání rytmu, hledají různé předměty – hůlky, tamburíny, kastaněty atd. a cvičení je dovedeno k dokonalosti
- stačí nechat dítě cvičení vyslechnout a ono ho pak přesně opakuje